Vanlige spørsmål

Vårt mål er alltid 100 % fornøyde kunder - Hvis du er fornøyd kommer du tilbake til oss og vi er kjent for våre god service, kunnskap og stort utvalg av sportsfisk.

Er det trygt/trygt å handle via nettbutikken din?
Ja. Vi har sørget for å ha all sikkerhet kreves for å drive e-handel.

Hvor lang tid tar det før jeg får pakken min?
Med sanntids lager, vi leverer raskt! Vårt mål er å levere senest dagen etter at du la inn bestillingen. På spesial I anledninger som Black Friday kan leveringstiden bli forlenget. Normal leveringstid er 2-5 virkedager.
Dessverre fungerer sporingen av pakken din først når pakken har passert tollen og kommet inn i Norge.

Hva er fraktkostnadene?
Fraktkostnaden vises tydelig i kassen før du betaler.

Hvorfor sender du ikke små varer inn brev?
Brev er ikke sporbare så hvis noe forsvinner har vi nei kontroll.

Er alle produkter tilgjengelig for umiddelbar levering?
Hvor det står "På lager" vi ha produktet på lager for umiddelbar levering.

Har du de samme lave prisene i flaggskipet ditt butikk?
Ja, vi har de samme lave prisene i butikken vår i Stockholm.

Hvordan fungerer din prisarbeid?
Vi har tre forskjellige typer priser:
• Pris: Dette er prisen vi tar normalt betalt for produktet, samme pris i butikk som på nett
• Superdeal: salg på produkter eller egentlig gode tilbud. Superpris er den samme i butikk som på nett.

Krav

For krav, vennligst bruk dette kontaktskjemaet. Beskriv i e-posten hva og hvorfor du ønsker å åpne et krav og legge ved bilder av skaden eller problemet på det aktuelle produktet. Oppgi også ordrenummer. Avhengig av type produkt og skaden det er snakk om, kan det løses på forskjellige måter.

I de fleste tilfeller det er våre leverandører som bestemmer hva som teller som et krav, i disse tilfellene må vi hente de skadede varene her og da sende dem til leverandøren. Vanligvis er et bilde nok. Behandlingstiden for reklamasjoner er mellom 1-3 uker, men selvfølgelig vi prøver å løse det så snart som mulig. Vi sender en returseddel til deg slik at du kan sende tilbake den skadede varen hvis nødvendig.

Transportskade
Hvis et produkt fra Sportfishtackle.com blir skadet under transport, uavhengig av om skaden er godt synlig eller skjult, skal dette umiddelbart meldes til rederiet og til oss ved å bruke denne e-posten reklamation@sportfiskeprylar.se. En synlig skade skal kreves inn samme dag. Skjult skade må meldes innen 7 virkedager.

Lagre alle produkter og emballasje slik at fraktselskapet kan inspisere om nødvendig. Det kan hende du må sende inn bilder på de skadede varene/emballasjen, så dokumenter godt. Avsenderen, i dette tilfelle vi på Sportfishtackle.com, er selvfølgelig ansvarlig for at forsendelsen er pakket riktig.

Hvis emballasjen av varene har synlige skader, det er viktig at du spør hentestedet, avsenderen eller sjåføren å dokumentere det.

Hvis avsender trenger mer informasjon fra deg, for eksempel kvitteringer, fakturaer eller bilder på produkt eller emballasje, vil dette bli forespurt. Avsender kommer tilbake til deg så snart som mulig med svar på om kravet har gått gjennom. For varer som mangler i innenlandstransport har leveringsrepresentanten inntil 60 dager på å finne den. 

Hvis hele eller deler av varen er skadet, erstattes du med et beløp tilsvarende verdifallet. Leveringsrepresentanten erstatter kun bekreftede skader, dvs. ikke indirekte kostnader.

Hvorfor går ikke kortkjøpet mitt igjennom? Hva er Verified by Visa/Mastercard?
Vanligvis er dette fordi du ikke koblet ditt VISA/MASTERCARD til "Verified by Visa/Mastercard". Å løse dette, logg inn på nettbanken din og følg instruksjonene der. Alternativt kan du ringe bankens kundeservice og du får hjelp der.

Dette er en engangsprosess og når du har løst dette kan du handle på nett. Verified by Visa/Mastercard gir deg som betaler med kort over internett økt sikkerhet for å unngå kort svindel.

Kan jeg bestille fra utlandet?

Vi sender til de fleste land i EU, her er landlisten her

Kan jeg angre kjøpet? Kan jeg bytte til noe annet hvis jeg angrer?

Selvfølgelig! Du har 30 dager på deg til å angre på kjøpet. Returvarer kjøpt på vår nettbutikk skal være i ubrutt emballasje og i samme stand som på tidspunktet for leveranse. Ved bytte er kunden ansvarlig for returfrakten og for frakten av det nye produkt.

Kontakt oss ALLTID før du returnerer via order@sportfiskeprylar.se

*Unntaket fra bytterett er personlige produkter eller varer som ikke kan returneres med brutt forsegling. Eksempler på dette kan være en fiskesnelle som er spolet med fiskesnøre på forespørsel fra kunden, eller åpnet emballasje av orm osv. For spesialbestillinger eller bestilling av varer er det ingen åpen kjøps- eller bytterett.

Kan jeg få en rabatt hvis jeg er i en bestemt fiskeklubb?

Vi gir normalt ingen ekstra rabatter, enten i vår fysiske butikk eller nettbutikk. Vi tilbyr allerede blant de laveste prisene i Sverige, og samtidig har vi holde et meget høyt servicenivå og konkurransedyktige fraktbetingelser.

Annet spørsmål?

Bruk dette kontaktskjemaet – vi vanligvis svare innen 24 timer.